Titisan Mutiara Buat Si Comel - Set Penyusuan 3M



Sapa tak seronok dapat baby kan? Tambah2 pulak baby first korang. Anugerah best of the year rasanya. Tiada bandingan dgn wang ringgit. Saat baby keluar dari rahim terbit rasa terharu dan bahagia yang tak terucap. Betol tak kawan2?

Sebagai ibu mestilah dah ada long list must do things for our beloved baby. 
Nak bagi direct breast feeding atau susu formula?
Kalau nak bagi direct bf ada ke susu nanti?
Kenyang ke anak aku nanti?
Macam mana bila aku dah kerja nanti?
And long list goes on……


Mula-mula sekali, ibu-ibu kena tahu apa kelebihan menyusu bayi yang kita akan dapat. Antaranya yang sangat2 penting adalah hubungan yang penuh kasih sayang antara anak dan ibu. Ingat x iklan kat tv suatu masa dulu. Seminit sentuhan ibu lebih bermakna berbanding 5 minit kata-kata. Chewahhh. Sila baca kelebihan ibu menyusu kat bawah ni.


So ibu-ibu buang jauh-jauh rasa malas nak buat stok susu untuk anak. Buang jauh-jauh semua perkara negative. Set kan yang baik2 ja.

Kalau ibu-ibu hadapi masalah production susu merudum jgn tunggu lama2 cari solutions atau supplements. Saya nak cadangkan set penyusuan 3M dari Shaklee. Saya dah cuba mmg sgt2 berkesan. Alhamdulillah sampai terpaksa beli freezer untuk simpan stok susu anak. Effectnya sy sgt2 teruja berkongsi dgn kwn2 pengalaman menyusu walaupun baru je 4 bulan menyusu anak sepenuhnya.

Jom join saya sama-sama generates titisan mutiara susu ibu untuk si comel kita. Saya selalu percaya hubungan istimewa ibu dan anak akan bertambah erat dgn penyusuan penuh sekurang-kurangnya 6 bulan dan lebih baik lagi cukupkan 2 thn.

Next entry saya akan kupas tips2 untuk memperbanyakkan susu ibu.






ESP Soy Protein Isolate Powder - Membantu ibu kekal bertenaga sekaligus mencegah migrain, insomnia, dan tekanan. Merupakan ‘Milkbooster’yang membantu kelancaran penghasilan susu dengan cepat, dan pekat. Membaiki pigmentasi dengan menjadikan kulit ibu lebih anjal dan berseri

Alfafa Complex - Juga bertindak sebagai "milk-booster" - melegakan / mengelakkan sakit sendi dan belakang. Menghilangkan kelesuan dan tekanan . Membantu masalah penghadaman dan pencernaan. Melegakan sembelit - Menyingkirkan lemak dan kolesterol. Membuang angin dalam badan -Membantu masalah keputihan 

Vitalea (Multivitamin) - Membantu membekalkan tubuh badan dengan nutrisi yang secukupnya agar sentiasa cergas, sihat dan bertenaga. Diformulasikan dengan zat besi yang membantu ibu yang menghidapi anemia/kurang darah 

B-Complex - Membantu meningkatkan tenaga, serta melegakan kepenatan/kelesuan dan tekanan kerana vitamin B berperanan untuk menukarkan makanan yang kita ambil kepada tenaga. Membantu memberi mood yang baik dan tenang serta meningkatkan fokus sekaligus membantu kelancaran pengeluaran susu. Penting untuk kecantikan juga kerana vitamin B memelihara kulit dari dalam. 

Sustained Release Vita C - bertindak sebagai anti-oksidan serta berperanan untuk menjadikan kulit yang cantik dan anjal kerana vitamin menggalakkan / merangsang pembentukan kolagen dalam badan. Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan supaya ibu dan bayi tidak mudah diserang penyakit . Merangsang pembentukan sel-sel baru bagi mempercepatkan penyembuhan luka.

Ostematrix (Kalsium) - Keperluan kalsium yang secukupnya sangat penting untuk menghasilkan susu dengan cepat, banyak dan berkualiti kerana kandungan utama susu adalah kalsium dan protein. Membantu menghilangkan sakit-sakit yang berkaitan sendi dan tulang.. Membantu ibu berasa cergas dan bertenaga. Membantu Mengelakkan dari sembelit.





.

No comments:

Post a Comment